18-04-08

SCHOOLBOEKEN MOETEN LINKS-PROGRESSIEVE IDEOLOGIE VERSPREIDEN

onderwijs

Het Steunpunt Diversiteit en Leren van de Universiteit van Gent heeft twaalf recente handboeken, die in het lager en secundair onderwijs gebruikt worden, onder de loep genomen.  

Conclusie van deze screening: wanneer leerlingen op school over het gezin leren, krijgen ze als voorbeeld meestal een vader en een moeder met één of twee kinderen.

De “specialisten” van de universiteit struikelen ook over het feit dat wanneer leerlingen op school over het gezin leren, er geen sprake is van holebi- of éénoudergezinnen. 

Wanneer die boeken over het zuiden leren, gaat het meestal om arme mensen in hutjes.  Zo mogelijk nog erger: in het taalhandboek Taalsignaal worden bijna uitsluitend Vlaamse voornamen gebruikt, tot er een verhaal verteld wordt over een lastige leerling: die heet Hassan.  

Een voorlopig hoogtepunt in de ontdekte pedagogische flaters is een tekst over fundamentalisme in Uitkijk.  Daarin wordt immers als illustratie een krantenartikel over het hoofddoekenverbod in Frankrijk afgedrukt.  Dit zou volgens het Steunpunt Diversiteit van de UG onbedoeld of onbewust een religieus symbool als problematisch bestempelen. 

Het zal wel aan mij gelegen zijn en aan het feit dat ik als een vermaledijde “rechtse” gecatalogeerd moet worden, maar ik moet bekennen dat, wanneer ik aan arme mensen aan het zuiden denk, ook steeds aan de hutten denk die ik gezien heb in een aantal Afrikaanse landen als Tanzania, Zuid-Afrika, Namibië en Niger.  Een modaal gezin is voor mij ook een gezin met een moeder, een vader en kinderen.  En erger nog misschien: ik vind het normaal dat in Vlaanderen Vlaamse namen worden gedragen...

Schoolboeken moeten dienen om onze kinderen te leren over de maatschappij, niet om hen met een links-progressieve ideologie te brainwashen!

16:17 Gepost door Francis Van den Eynde in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: onderwijs, schoolboeken, maatschappij, indoctrinatie |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.